Recensie Marc-Marie Huijbregts Getekend

Recensie Marc Marie Huijbregts Getekend

Getekend, oprechte verhalen met een hoge dosis humor!

Deze avond komt er een Tilburger naar het hoge Noorden. Marc-Marie Huijbregts staat 2 avonden in een bijna uitverkochte Stadsschouwburg in Groningen.

Stadsschouwburg Groningen

We zijn niet de enige die de fout maakt bij om bij de Oosterpoort te gaan staan voor een voorstelling terwijl we bij de Stadsschouwburg moeten zijn. Gelukkig is het maar 7 minuutjes lopen en staat de auto prima in de parkeergarage van de Oosterpoort is het droog en ach zo maken we ook eens een wandeling door een prachtige stad. Eenmaal aangekomen bij de Stadsschouwburg zijn we verrast van de uitstraling van het grote gebouw midden in de stad. In de stadsschouwburg komen alle genre’s voorbij. Dans, klassiek, opera, cabaret, festivals. De Stadsschouwburg is een belangrijk podium voor de stad Groningen.

Bij binnenkomst worden we hartelijk begroet, we zijn mooi op tijd om ook nog even in het theatercafé wat te gaan drinken. De Stadsschouwburg Groningen zaalstadsschouwburg is een gebouw uit 1883. De Schouwburg is onlangs gerestaureerd en daarbij is uiteraard heel veel intact gebleven. De smalle gangen, kleine deuren van onder andere de toiletten zijn authentiek. Iedere bezoeker kijkt gewoon zijn ogen uit. De sfeer van een Schouwburg de charme van de zaal, het is echt prachtig! De deuren gaan open en ieder zoekt zijn/haar plaats we zitten vrij ruim en als je omhoog kijkt zijn er 4 etages maar zelfs van bovenaf kun je de voorstelling erg goed zien. Het duurt wat langer voordat de voorstelling begint maar dat is niet erg, we vergapen ons aan het interieur en vooral het plafond en sierranden trekken de aandacht. De zaal zit goed vol. De deuren gaan dicht en de lampen gaan uit. de voorstelling kan beginnen!

Recensie Getekend Marc-Marie Huijbregts

Zodra de gordijnen open gaan zit ieder recht in zijn/haar stoel. Marc Marie verschijnt op het toneel en heeft het eerste applaus al te pakken. De Tilburger heeft er zin in! Het decor is simpel gehouden zelfs de coulissen zijn zichtbaar. De cabaretier verteld over zijn leven, over waar hij zich zoal voor schaamt en wat hij zoal meemaakt.

Misschien niet heel spannend zijn verhalen en alledaags maar zijn humor komt zo krachtig over dat ieder verhaal eindigt met een lach. We zijn nog maar net begonnen en Marc-Marie haalt zijn ouders erbij en is interactief met zijn publiek. Het ene verhaal volgt naar de andere in een heerlijk tempo en ook als de humor vanuit de publiek niet te houden is neemt Marc-Marie dat makkelijk weer over en zo worden we de hele avond gewoon heerlijk vermaakt!

We hangen met elk verhaal aan zijn lippen, ook als Maartje Verwegen en Ivo Niehe langs komen houden wij het niet droog en toch zijn er ook een aantal serieuze momenten waarbij Marc-Marie zijn stem laat klinken…Prachtig!

Een staande ovatie volgt waarna we na afloop van de voorstelling gaan nagenieten het gezellige theatercafé.

Marc-Marie gaat ook theaterseizoen 2017-2018 met Getekend langs de theaters. Lees meer over zijn voorstelling Getekend.