Recensie A Chorus Line

Recensie A Chorus Line

A Chorus Line, dansen en auditeren met een SMILE

Wij zijn vandaag in Assen voor de voorstelling van Dommelgraaf & Cornelissen Entertainment, A Chorus Line. Theater de Nieuwe Kolk is voor ons bekend terrein. We zijn hier vaker voor diverse voorstellingen. Het theater is van alle gemakken voorzien. Parkeren is goedkoop en gaat super makkelijk (de parkeergarage bevind zich onder het theater). Het theater heeft een ruime foyer op meerdere verdiepingen en in het theatercafé kun je wat drinken of een hartige snack krijgen.

Rondleiding achter de schermen

Wij zijn er ruim van te voren op uitnodiging van de producent om een kijkje te nemen achter de schermen voor onze Vlog. We worden hartelijk begroet door Mandy Wognum. Mandy is Company Manager van de A Chorus Line. Mandy legt ons uit wat haar werk is, eigenlijk regelt ze alles van A tot Z voor de cast en crew en dat zijn er meer dan 30! Ze doet tevens alles voor de promotie van de voorstelling. Het bord met de rolverdeling, en een groot doek plaatsen we neer bij de kassa waarna we richting de coulissen en kleedkamers gaan. We mogen alles filmen en bekijken.

We zien hoe de soundcheck in zijn werk gaat, de warming-up, het inzingen, we mogen alles zien! We lopen langs de kleedkamers vragen de dame van de kleding alles over haar taken en mogen vragen stellen aan wie we willen! Iedereen is zeer relaxt en in een vrolijke stemming. Alle lof voor Mandy want zij is degene die ervoor zorgt dat de sfeer zo goed is bij iedereen!

De zaal zal deze avond goed gevuld zijn, Meer dan 500 kaarten zijn er verkocht en dat is bovenverwachting goed! Het is een leuke ervaring wat een nog leukere vlog heeft opgeleverd!

Bekijk snel onze Vlog!

Recensie A Chorus Line

Het alom bekende en één van de langstlopende Broadwaymusicals A Chorus line gaat over 17 dansers die 1 droom hebben! Na een eerste selectie komen de dansers tijdens de auditie in 1 lijn te staan. A Chorus Line geeft een kijkje over hoe de auditieprocessen echt verlopen.

Ieder verhaal van de deelnemers geeft wel een stukje herkenning. De een is gelukkiger dan de andere geweest, de een heeft dromen die nooit zullen uitkomen, de andere streeft ze nog dagelijks na. De hele voorstelling is een rollercoaster van dans, zang en emoties. We volgende deze avond zeventien jonge toptalenten en hun strijd om een podiumplek.

Zach de regisseur (gespeeld door Edwin Jonker) is meedogenloos en hard tegen de auditanten maar ook wordt zijn gevoelige snaar geraakt. Zach bevind zich over het algemeen in de zaal, spreekt via een microfoon de auditanten toe. Af en toe staat hij op het toneel maar als hij een belangrijke keuze moet maken wie uiteindelijk DE rollen mogen vertolken dan spreekt hij dat met harde stem vanuit de zaal.

De zang en dans zijn subliem. Wat een heerlijke cast! Het dansspektakel op het einde is fantastisch om te zien!

Speellijst A Choris Line

A Chorus Line is nog in diverse theaters door heel Nederland te zien tot en met april 2017. Wil je net als ons genieten van een heerlijke dansvoorstelling ? Bekijk dan snel de speellijst en koop uw kaartjes bij het theater!