Recensie – Alone@Home

Alone@Home

Doldwaze chaos op het toneel!

Vanavond zijn we in de stad Groningen in de Stadsschouwburg speelt deze avond Alone@Home een voorstelling met in de hoofdrol deze avond Joep Onderdelinden. Parkeren bij de Stadsschouwburg kan in de naarbij gelegen parkeergarages en dan is het een paar honderd meter lopen en je staat bij de deur van het prachtige Schouwburg in hartje Groningen.

Lees meer over de voorstelling Alone@Home

Recensie – Alone@Home

We zijn uitgenodigd voor de voorstelling Alone@Home. Aangezien we dol zijn op de film Home Alone, hebben we erg veel zin in deze avond uit! We hebben een mooi plekje in de Stadsschouwburg van Groningen en om 19.30 uur begint de voorstelling.

Het gaat over een samengesteld gezin met de 2 stiefzusjes Puk en Jip. Puk, gespeeld door Merel Pauw, is een jongensachtig meisje dat dol is op Star Wars en de videobanden van Home Alone. Het stoere stiefzusje Jip, gespeeld door Soumaya Ahouaoui, vindt dit maar belachelijk en ligt totaal niet op 1 lijn met Puk. Dit uit ze flink door continu Puk te pesten. De pas verliefde ouders Jiles, gespeeld door Joep Onderdelinden en Femke Arnouts (later de boeven), gaan met een cruiseschip mee als entertainment setje om zo wat extra geld te verdienen.

Alone@Home dus voor de stiefzusjes, met als achterwacht de vreemde buurman Gerben, gespeeld door Eddie B. Wahr. Nadat de ouders zijn vertrokken wordt het in één keer spannend op het podium. Er zijn 2 boeven gesignaleerd die zich met verschillende vermommingen proberen binnen te dringen in het huis van Puk en Jip. Dit omdat er een schilderij in huis hangt die erg veel waard blijkt te zijn.

Puk en Jip gaan na vele ruzies samenwerken om de boeven een lesje te leren. Net als met Kevin in de film ‘Home Alone’ worden er allerlei snode plannetjes bedacht. De trap wordt ingesmeerd met zeep, er worden legoblokjes uitgestrooid, de schoenen blijven vastzitten in een klodder lijm. Kortom een hilarisch tafereel vindt plaats! Uiteindelijk worden de boeven gesnapt en wordt het lied ‘Eind goed, al goed’ gezongen met z’n allen.

Alone@Home is een zeer leuke, grappige voorstelling, met veel spanning en avontuur. Met een grote knipoog naar de film, is deze voorstelling zeker geschikt voor de hele familie

We hebben genoten van een heerlijk avondje uit.