Recensie LE ROUX & D’ANJOU – Echte Liefde

Recensie LE ROUX & D'ANJOU - Echte Liefde

Vriendschap met scherpe anekdotes

Vanavond zijn we richting Drachten gereden naar Schouwburg de Lawei. De Lawei is ewn mooi theater waar je vooraf heerlijk kunt eten in de Hopper.

We waren al eens eerder in de De Lawei. De Lawei heeft drie theaterzalen, drie foyers, een filmzaal, een conferentieruimte en diverse vergader- en workshopruimtes:en vriendelijke gastvrouwen en heren wijzen ons de weg richting de Roel Oostra zaal.

Op het podium stond al het een en ander klaar. En met een achtergrond muziekje erbij zochten we onze plaats. De zaal is redelijk gevuld met een gemeleerd publiek. het beloofd een absurde avond te worden. Lieneke Le Roux en Mylène d’Anjou, speelden in vele voorstellingen van toneel tot cabaret en nu staan ze samen in een muzikale theatervoorstelling. Wij zijn er klaar voor!

Fabuleus Cabaret Duo

We stappen in het leven van Lienek Le Roux en Myléne d’Anjou, we wanen ons in de woon of slaapkamer van de dames. Ze wonen kennelijk samen en proberen alle beslommeringen van het leven bij te benen. En dat gaat ze goed af, al vinden de dames van niet. Een feestje van de buurman, ze worden niet uitgenodigd. Het leven met de mobiele telefoon en SocialMedia, Tinderdaten het gaat ze niet al te goed af.Ze vertellen de ene anekdote naar de andere in een samenhangend verhaal. Eigenlijk zijn ze op zoek naar de liefde en gezelsschap. Het drinken en er nog wat van maken in het leven staat centraal in de hele show. Er wordt gedanst, gezongen en zelfs ruzie gemaakt maar dan blijkt toch dat hun vriendschap sterker is dan wat dan ook!

De voorstelling eindigt met ‘Dood gaan we toch’ en daarmee zeggen ze genoeg. Wij genoten en het hele publiek ook van de scherpe anekdotes en de humor die op het toneel werd gespeeld.

Lees meer over de voorstelling LE ROUX & D’ANJOU – Echte Liefde

Scene foto: Raymond van Olphen