Recensie Slippers

Recensie Slippers

Slippers…. TE komisch, tijdloos en hilarisch!

Vanavond zijn we in hartje Amsterdam in Het DeLaMar theater waar enkele dagen geleden de veel besproken voorstelling Slippers in première ging. Slippers met Plien en Bianca en het cabaret duo Droog Brood.

DeLaMar Amsterdam

Na een dagje Amsterdam is het de hoogste tijd om in het Grand Café van Het DeLaMar te settelen en te genieten van een hapje en een drankje. Wij hebben gereserveerd en onze plaats kunnen we nog uitzoeken. Dat was van korte duur want het is deze avond vol geboekt, het personeel is erg vriendelijk.

We hebben ruime keuze op het menu staan heerlijke gerechten. De tijd gaat snel en vlak voordat het ook echt tijd is attendeert het personeel ons dat de voorstelling bijna gaat beginnen. We lopen langs de grote foyer de trap op waar de Mary Dresselhuys zaal is. We gaan richting de bar voor een kopje koffie en vlak voor de deuren openen gaan we nog snel naar het toilet. De deuren van de zaal gaan open en iedereen zoekt zijn plaats op. De zaal is goed gevuld, de lampen gaan uit de voorstelling gaat beginnen.

Slippers

Voor het eerst staan Plien van Bennekom en Bianca Krijgsman met Peter van de Witte en Bas Hoeflaak van het cabaretduo Droog Brood in een toneelstuk, en wat voor een! Het is de wereldwijde theaterhit ‘Slippers’.

Lees meer over de voorstelling Slippers

Het verhaal van Slippers gaat over Ginny, die met haar vriendje Greg in een flatje in Londen woont. Ginny heeft stiekem een verhouding met haar baas, maar wil daarmee stoppen. Tegelijkertijd vindt Greg een paar slippers (Lees pantoffels) onder het bed én ontdekt hij een briefje met een onbekend adres erop. Ginny verzint haastig dat de slippers van een vriendin zijn en dat het om een adres van haar ouders gaat. Greg is verheugd; hij bedenkt het plan om, achter Ginny’s rug om, bij haar ouders om haar hand te gaan vragen. Wat volgt, is een ontmoeting die tot allerlei hilarische misverstanden leidt… De situatie loopt volkomen uit de hand!

Tijdens de voorstelling

We worden de hele voorstelling goed vermaakt in het begin moet je zoals bij iedere toneelvoorstelling het verhaal even gaan ‘snappen’ en komt het in de 1e akte iet wat traag op gang, het is allemaal heerlijk tuttig en erg jaren zestig/zeventig. De verhaallijnen zijn snel duidelijk en we zitten er goed in, Slippers is een tijdloos verhaal.

In de pauze kunnen we in de foyer even een kleine versnapering en een drankje nemen. We kletsen wat, vooral over hoe benieuwd we zijn naar de rest van het verhaal. De bel gaat en iedereen zoekt zijn plekje terug waarna de gordijnen weer opengaan. De 2e akte begint en de chaos is gelijk compleet.

De ervaring van de duo’s spat van het toneel af de timing, de humor, de totale verwarring alom, is het voor ons nog steeds geen probleem om het te blijven volgen. Sheila (Plien van Bennekom) speelt de hele voorstelling de naïeve vrouw van Philip (Bas Hoeflaak). Hun samenspel zorgt voor de nodige lachsalvo’s. Gevalletje wie het laatst lacht, lacht het best in de laatste akte! Eindelijk snapt Sheila het hele verhaal en grijpt gelijk haar kans! Ze Ginny (Bianca Krijgsman) en Greogry (Peter de Witte) en haar man Philip een hak. Daar waar de overige spelers verbaasd achter blijven. lacht Sheila het leven toe.

Het decor is ‘simpel’, na de helft van de eerste akte gaan we van woon/slaap kamer naar een buitentuin en dat veranderd ook niet meer. Het toneel is groot, wellicht iets te groot. Deze voorstelling zou het ook erg goed doen in kleine zalen.Wij hebben buikpijn van het lachen deze voorstelling. Een avondje DeLaMar waar we in de watten zijn gelegd staat garant voor een compleet avondje uit!

De toneelkomedie Slippers tot en met 7 juni te zien in het DeLamar theater in Amsterdam. Daarna gaat Slippers ook nog naar een aantal theaters in Nederland!

Vlog Slippers

Ook nam onze TIN vlogster Kim de camera mee naar Amsterdam voor een vlog! Bekijk de vlog over het theater en voorstelling!