Recensie – All Stars de Musical

Recensie All Stars de Musical

Recensie All Stars de Musical
2.8 -------- (2 beoordelingen)

Piemels, schunnige praat en vooral veel humor! #AllStars

MORE Theater Producties produceerde i.s.m. het Luxor Theater Rotterdam de musical All Stars de musical. De musical tourt het hele seizoen door hele Nederland. Vanavond is de première van de uit 1996 filmhit. De film veroverde reeds vele harten en is vertaald naar een musical die de must-see van het seizoen wordt genoemd. Herkenbaar, komisch en oer-Hollands.

Een groots voetbalfeest!

Wij zijn vanavond naar Rotterdam gereisd en zijn in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Bij binnenkomst in de immens grote hal van het theater hangen er vlaggen speelt een heuse party band en is alles in de sferen gebracht omtrent voetbal. De uitnodiging sprak boekdelen. Je komt of als voetballer of als voetbalvrouw gekleed en daar werd goed gehoor aangegeven. We genieten van de sfeer, de meters bier en de muziek. De musical All Stars geheel in sportieve stijl kon in première gaan! We waren met meer dan 1500 anderen waardoor de theaterzaal goed vol was! De spanning stijgt, we verwachten er allemaal wel wat van. De deuren gaan dicht en de voorstelling kan beginnen.

Recensie All Stars de Musical

De musical gaat over een aantal leden van een voetbalteam wat echte vrienden worden. Allen hebben ze hun eigen eigenaardigheden. Zo vind de een voetbal belangrijker dan zijn gezin en is de ander meer geïnteresseerd in vrouwen dan in zijn eigen vriendin die ook nog zwanger is, ook is er een werkloos en kampt met een zieke vader, en dan is er nog een die verliefd is maar zich niet durft te uiten. De verhaallijnen van iedereen komen er in de eerste acte goed uit. Vooral grove en schunnige grappen, kleedkamerpraat, blote piemels (behalve die van Jim Bakkum 🙂 ) vliegen over het toneel. Het publiek wordt kostelijk vermaakt.

De musical All Stars is overal erg vermakelijk en her en der raakt het een gevoelige snaar. Na afloop blijkt vooral hoe belangrijk vriendschap is. Voor deze nieuwe Nederlandse musical schreef Thomas Acda samen met David Middelhoff de muziek. De liedjes komen goed binnen bij iedereen en passen voortreffelijk binnen de musical.

Onze conclusie is dat All Stars de musical een must-see is voor jong en oud! Het is een feelgood voorstelling over vriendschap, volwassen worden en over eigenwijze vrouwen en aan onbezorgde voetbaluurtjes op de zondagmorgen.

Team All Stars

Het voetbalteam van All Stars bestaat uit Jim Bakkum (Hero), Kees Boot (Meeuwse), Urvin Monte (Mark), Lucas Hamming (Johnny), Bart van den Donker (Peter), Jasper Demollin (Paul), Alex Hendrickx (Bram), Mike Weerts (Willem), Levi van Kempen (Hero), Sarah Janneh, Kiki van Deursen, Whitney Sawyer, Ruth Sahertian, Sabine van Kuipers, Wolter Weulink, Remco Sietsema en Theo Martijn Wever. Levi van Kempen deelt de rol van Hero met Jim Bakkum.

De regie is in handen van Frank Lammers en de choreografie/staging van Daan Wijnands. De artistieke supervisie ligt bij Jean van de Velde, die eerder de film en serie regisseerde.

De voorstelling speelt in veel theaters in heel Nederland.

Lees meer over de voorstelling All Stars de Musical