Recensie – De Marathon

Recensie De Marathon

De Marathon, voor als je lachend de finish wilt halen!

We zijn vandaag weer eens naar het mooie Noord-Holland gereden naar Amsterdam en voelen ons net als vorige week weer erg welkom in Het DeLaMar theater midden in de stad. Het is gezellig druk, het lijkt wel of iedereen zich wat sportief voelt vandaag, of dat komt door de voorstelling? Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar deze voorstelling! We zijn vandaag bij de Marathon van producent KemnaSenf.

We gaan naar de grote zaal van Het DeLaMar theater. De zaal is niet helemaal uitverkocht maar wel goed gevuld. De zondagmiddag matinee voorstelling kan beginnen!

Recensie de Marathon

We zijn mooi op tijd en in de foyer is het goed toeven! Wij zijn zeer netjes gekleed maar al kom je in je een Tokkie tenue naar de voorstelling dan past het er nog prima bij! De dresscode bij de première was dan ook niet voor niets Campingsmoking. Waarschijnlijk kent iedereen de film wel maar wij hebben nog geen idee hoe dit dan vertaald zou worden op het toneel.

De voorstelling De Marathon gaat over een stel amicaal en vooral ongetrainde Rotterdamse monteurs die een nogal radicaal besluit nemen om deel te nemen aan een marathon. De reden is om makkelijk geld in te zamelen om hun achterstallige rekeningen te betalen. Het plan wordt gesmeed en de mannen gaan aan de slag met een heuse coach. Ruim 42 km later en 3 uur verder zijn we tijdens de voorstelling kostelijk vermaakt! Het werven van sponsoren, de voorbereidingen voor de marathon. De ene dialoog volgt de andere. De nummers die gezongen worden passen goed bij de verhalen, dat heeft Thomas Acda goed voor elkaar!

We hebben zelf ons het meest vermaakt met het nummer waarop de mannen al zwoegend en hardlopend (Lees sjokken) ‘Mijn Lichaam’ zingen op een lopende band! De platte Rotterdamse humor en dat in het Amsterdamse theater zorgt voor vele lach salvo’s. De ene na de andere grap wordt gemaakt. Wij vinden John Buisman, die de garage-eigenaar Gerard speelt, met zijn vrouw Lenie, gespeeld door Jelka van Houten, toch wel het leukste stel van de voorstelling. Ze zetten de show zo goed neer!

Het hele publiek geeft een staande ovatie, De Marathon is echt een hele leuke voorstelling met pijn in onze buik van het lachen verlaten we na afloop de zaal.

Eigenlijk is het ons een raadsel waarom de mannen er na al een aantal shows nog steeds zo ongetraind uitzien, ga echt kijken want de voorstelling is nog te zien tot en met november in meerdere theaters in Nederland.

Lees meer over de voorstelling en bestel snel kaarten!