Recensie FROZEN de Musical

Na weken van intensieve repetities, waarvan we op sociale media een kijkje achter de schermen kregen van de castleden, was het afgelopen zondag eindelijk zover.

Het AFAS Circustheater was omgetoverd tot een magisch winterwonderland, compleet met een ijsblauwe loper en grote limousine. Eenmaal in de foyer werden alle gasten getrakteerd op een blauw drankje en een petitfour ook geheel in stijl. Na het klinken van de bel zocht iedereen zijn plek, en al snel vulde de zaal zich om te genieten van de langverwachte voorstelling van FROZEN de Musical.

FROZEN

Het verhaal speelt zich af in het koninkrijk Arendelle, waar prinsessen Anna en Elsa wonen. Elsa heeft van jongs af aan magische ijskrachten. Wanneer ze per ongeluk haar zusje Anna verwondt, sluit ze zich uit angst voor haar eigen krachten af van de wereld. Na de dood van hun ouders moet Elsa als oudste de troon overnemen. Tijdens haar kroning wordt Anna verliefd op prins Hans en besluit met hem te trouwen. Elsa keurt dit af, en in de daaropvolgende chaos onthult Anna Elsa’s krachten aan het volk.

Elsa vlucht de bergen in, en haar paniek veroorzaakt een eeuwige sneeuwstorm over het land. Anna, samen met ijsverkoper Kristoff, rendier Sven, en de magische sneeuwman Olaf, gaat op zoek naar Elsa. Uiteindelijk komt alles goed en leven de zussen nog lang en gelukkig.

Recensie FROZEN de Musical

Gelijk bij aanvang weet de cast de hele zaal te betoveren! Het meeslepende verhaal over prinsessen Elsa en haar zus Anna kent iedereen. De jonge Elsa en Anna zorgen direct voor het vertederend effect. De vocale meiden zorgen direct voor kippenvel.  Naast bekende nummers zoals “Liefde geeft ons ruimbaan”, “Laat het los” en “Zullen we een sneeuwpop maken?” zijn er ook nieuwe nummers speciaal voor de musical geschreven. De scenes lopen heel vlot in elkaar over. Wellicht gaat het daarom voor de jongere musical gasten wel wat te snel. De ene scene is nog spectaculairder dan de ander.

Vajen en Nienke vertolken de rollen van Elsa en Anna met veel overtuiging, waarbij hun stemmen prachtig samensmelten en hun band voelbaar is voor het publiek. Vlak voor de pauze was Vajen’s vertolking van “Laat het los” een denderend hoogtepunt wat resulteerde in een staande ovatie.

Sven het rendier wordt in de eerste akte gespeeld door Nicholas Allan Li en in de tweede akte door Mathijs de Pater. De rol van Sven is een fysieke uitdaging waardoor deze door 2 personen wordt gespeeld. Olaf werd gespeeld door Steven Roox. Hij brengt als Olaf de sneeuwpop humor en luchtigheid in de voorstelling. Olaf had wat ons betreft wel meer op het podium mogen verschijnen.

Naast de cast, zijn ook de decors en kostuums echt prachtig! Tijdens de voorstelling waan je in magische sferen wat er voor zorgt dat het publiek het verhaal in werd getrokken waardoor Frozen tot een onvergetelijke ervaring wordt gemaakt.

Een staande hartverwarmend ovatie volgt en in de foyer was iedereen er heel duidelijk over! Laat je ook meevoeren naar het magische koninkrijk Arendelle, waar Elsa en Anna je hart zullen verwarmen met hun avonturen. Boek snel je tickets!

Op Theaters in Nederland vindt u een uitgebreid overzicht van alle musicalvoorstellingen die momenteel in het land te zien zijn. Je kunt direct tickets kopen voor een breed scala aan producties, van klassieke stukken tot hedendaagse hits. Elke voorstelling is voorzien van een korte beschrijving en een directe link voor ticketverkoop.