Recensie Guus Meeuwis – Geluk

Recensie Guus Meeuwis - Geluk

Wij hadden het Geluk, om het Geluk te ervaren met Guus!

Vanavond is Guus Meeuwis met zijn band naar Zwolle gereden voor zijn theatertour Geluk.  We zijn in Theater de Spiegel in Zwolle. De 2 theaters in Zwolle zijn ook wel bekend als de ‘Zwolse theaters’, deze zijn heel bekend in Zwolle en omstreken. De theateragenda’s van beide theaters zijn zeer variërend en voor iedere theaterliefhebber. De Spiegel is goed bereikbaar en parkeergelegenheid is vlak om de hoek.

We zijn op tijd in Theater de Spiegel en gaan snel nog een hapje eten in het restaurant de Koperen Kees van het theater. Het is er erg gezellig, lekker eten en de bediening houdt de tijd voor ons in de gaten #handig!

Vlak voor aanvang stroomt de uitverkochte zaal vol. Vanuit de zaal kun je het podium goed zien. We zitten prima in het midden van de zaal. We vragen ons wel af of de zijkanten het wel goed kunnen zien, maar achteraf bleken het perfecte plaatsen gezien je vanuit die positie wel veelvuldig met de voetjes van de vloer kon. De gordijnen zijn nog dicht en iedereen heeft er veel zin in! Het is toch wel een beetje wennen een muzikale avond en dan maar op je stoel blijven zitten.

Recensie Guus Meeuwis – Geluk

De gordijnen gaan open en te zien is een decor als een musical. Het decor is een grote oefenruimten/woonkamer waar Guus Meeuwis ten tonele komt en vertelt over wat Geluk betekent voor hem en wat anekdotes over het Geluk en vooral hoe je geluk kunt ervaren, hoe je geluk kunt voelen en hoe je geluk je moet laten overkomen.

“Niemand ontkomt aan tegenslagen, maar juist dan is het de kunst om weer op te staan. Om te draaien naar het licht. En het geluk te vieren als je het vindt.”, aldus Guus Meeuwis.

Guus begint met zijn eerste lied en die is spot on! Tijdens dit lied komen de bandleden stuk voor stuk met ‘iets’ het toneel op. Het is duidelijk dat de afgelopen periode Guus Meeuwis vele grote veranderingen heeft doorstaan en daarbij is zijn liefde voor muziek nog groter geworden! Guus speelt met het publiek tussen de liedjes door. Een aantal mensen uit het publiek (lees: de gelukkigen uit het publiek) mogen zelfs eigen liedjes kiezen uit het repertoire van Guus Meeuwis. En tja dan krijg je ook kedeng kedeng, daar waar Guus er zichtbaar niet echt op zat te wachten, speelde hij het wel direct en dat ter groot vermaak van het publiek.

De liefde voor Tilburg wordt tijdens de voorstelling niet onder stoelen of banken gestoken. Guus en zijn band weten het publiek goed te entertainen over leuke anekdotes uit de studententijd en over vroeger hoe ze liever in de kroeg zaten dan in de college banken ( ach wie heeft dat niet :)). We hebben ons erg goed vermaakt tijdens de hele voorstelling. Een muzikale voorstelling in het theater maakt het wel intiem en je krijgt meer mee dan tijdens een concert. Je merkt in dit geval dat de band en Guus 1 zijn.

Uiteraard lopen wij ook met de nieuwste CD Geluk uit het theater en voor de mazzelaars zijn er ook exemplaren die gesigneerd zijn!

Guus en Groots met een zachte G

Naast de theatertour staat Guus natuurlijk ook weer met Groots met een zachte G in het Philips Stadion in Eindhoven. In juni 2019 laat Guus Meeuwis het stadion voor de 14e keer op zijn grondvesten schudden!

Theatertour Geluk

De theatertour van Guus Meeuwis duurt nog t/m april 2019 Kijk snel op de website van Guus Meeuwis of er nog kaarten zijn! Lees meer over de theatertour Geluk