Recensie – Opvliegers 5 Op Safari

Recensie - Opvliegers 5 Op Safari

Oprecht DE vriendinnencomedy van het jaar!

We zijn vanavond naar Hoofddorp gereden. In het centrum staat Schouwburg de Meerse. Schouwburg de Meerse is gevestigd in het cultureel centrum waar onder andere ook de Bibliotheek gevestigd is. Voor een uitverkochte zaal gaan we kijken naar de vijfde voorstelling van de Opvliegers. We waren ook bij de andere Opvliegers van Rick Engelkes Producties.

Lees meer over De Opvliegers 5 Op Safari

Schouwburg de Meerse

Bij binnenkomst worden gelijk onze kaarten gecheckt waarna we onze jassen kunnen ophangen. Richting de bar waar we nog even een lekker bakje koffie willen halen zijn allemaal gezellige sitjes. Je kunt ook naar boven om daar de zaal te betreden en dus ook even gezellig te gaan zitten. Aangezien wij beneden in de zaal komen te zitten blijven wij beneden. Het is er al gezellig druk. Over het algemeen zijn het dames deze avond in de Meerse, een enkele man durft het aan om tussen de dames te gaan zitten en de Opvliegers te gaan zien.

De zaal deuren gaan een kwartier voor aanvang open. Onze zitplaatsen zijn goed aangegeven en over het zicht in de hele zaal valt niet te klagen. Beenruimte is perfect en we zitten heerlijk comfortabel. Er staat een muziekje op, een zaal met vrouwen betekent nogal wat gekakel 🙂 daardoor valt het muziek wat in het niet. De gordijnen van het toneel staan open en we zien een simpel decor met een houten pop en wat podium onderdelen.

Inmiddels zit iedereen en wij weten inmiddels van de Opvliegers dat het een melige avond gaat worden, en zijn er klaar voor! Laten de Opvliegers maar komen!

Recensie – Opvliegers 5 Op Safari

Zoals iedere andere Opvliegers gaat het om 4 vriendinnen die met elkaar op vakantie gaan. Na het avontuur op het Cruise Schip gaan we dit keer op Safari met de vriendinnen. Omdat Loes een prijs heeft gewonnen van de Postcodeloterij gaan de vriendinnen Shirley, Moniek en Joke met Loes mee op Safari.

Alles komt in de voorstelling weer naar voren. Relatie crisis, daten en acceptatie. Toch hebben de lichamelijke ongemakken van de overgang dit maal niet echt de boventoon. De dames hebben ook hun eigen issues. Shirley is het online daten beu, ze ondergaat tijdens de trip een digitale detox. Joke discussieert met haar man over behang, meubels en welke planten in het nieuwe huis moeten komen na het afbranden van haar huis, maar weet niet eens zeker of ze nog met haar man verder wil. Daarnaast heeft ze haar heil gezocht in een reeks workshops met haar man. Deze worden op komische wijze na gespeeld waardoor het publiek het bijna niet meer droog houdt van het lachen.

De voorstelling wordt in eens behoorlijk serieus als Moniek haar problemen deelt met haar vriendinnen. Ze heeft borstkanker. Het verdriet en humor die ze er in zien, komt wel aan bij het publiek. Er zit wel degelijk een boodschap in hoe triest het ook is. Vooral de perikelen van vriendin Loes zijn hilarisch. Ze heeft een vriend die nogal wat ouder is maar ze heeft vooral moeite met de beperkingen die ouder worden met zich meebrengt.

Er werd deze avond net als deze vorige Opvliegers weer erg goed gezongen. Allen hebben ze hun eigen solo en gezamenlijk kunnen ze met de grappige, vrolijke teksten goed te voeten uit. Het zijn ontroerende teksten die werkelijk prachtig gebracht worden door de dames. Het decor blijft simpel, maar echt effectief genoeg en alles zeggend. Ze ontvangen van het publiek een staande ovatie, het is jammer dat het de laatste is van deze vriendinnencomedy, er valt nog genoeg te beleven en te vertellen wat ons betreft kunnen ze nog wel een aantal voorstellingen vooruit.

Terug in de foyer stond een drankje voor ons klaar en ook in de foyer praat met vol lof over deze leuke comedy. Wij gingen na het drankje snel huiswaarts om in de auto nog wel even lachend ‘de’ Morse Code doornemen.