Recensie Soof de Musical

Soof de musical recensie

Recensie Soof de Musical
0 -------- (0 beoordelingen)

Soof, de kookmuts die alle harten voor zich wint!

Het was weer als vanouds lekker druk bij Martiniplaza! Naast de musical, Soof, waar wij vanavond heen gingen was ook de uitreiking van de Groninger Ondernemersprijs in Martiniplaza dus vol gezelligheid. Het parkeren ging echter verrassend snel, duidelijke aanwijzingen door de aanwezige parkeerhulpen. Zelfs iemand die voor je op het knopje drukt bij het inrijden van de parkeergarage. Wat wil je nog meer!

Eenmaal binnen wisten wij uiteraard als vaste theatergangers onze weg naar het theater makkelijk te vinden. Voor de mensen die niet zo bekend zijn stond alles zeer duidelijk aangegeven en ander waren er genoeg gastvrouwen aanwezig om je te helpen.

Recensie Soof de Musical

Bij ingaan van de foyer viel één ding heel erg duidelijk op. Soof de musical trekt vooral vrouwen, erg veel vrouwen! De hele foyer was er mee gevuld. Welgeteld heb ik deze avond ongeveer vier mannen gezien. In de zaal waren de gordijnen open en kon je op het zeer grote toneel kijken. Dit was met reden want bij Soof de musical zijn er VIP plekken beschikbaar. Dit houdt in dat je letterlijk op het podium zit tijdens de voorstelling. Je bent te gast in het restaurant van Soof en mag genieten van de lekkere hapjes die zij maakt voor haar familie en vrienden.

recensie soof de musicalDe voorstelling begint en gelijk is er al één ding erg duidelijk, wat een geweldig geluid tijdens deze voorstelling! De band speelt fantastisch maar het geluid is gewoon tijdens deze avond heel goed geregeld. Niet vaak dat ik tijdens een voorstelling hier zo van kan genieten. Niet te hard en een goede bas, microfoons die op het juiste moment open gaan, echt complimenten!

Het gehele verhaal speelt zich af in Soof haar keuken. Het verhaal zoals we deze kennen van de film komt er een beetje doorheen, er zijn een aantal herkenningspunten maar gelukkig is het geen herhaling van. Maike Boerdam speelt Soof maar doet dit uiteraard anders dan Lies Visschedijk. Anders maar totaal niet minder. Iedereen in de zaal leeft mee met het verhaal wat Soof overkomt tijdens de voorstelling.

-> Lees meer over Soof de musical

Haar huwelijk met Kasper,een in huis wonende moeder met kwakkelende gezondheid, een puberdochter en een tweeling die zichzelf aan het ontdekken zijn in deze moderne technologische tijd waar wij ‘ouders’ natuurlijk niets van weten. Soof komt behoorlijk in de verleiding van Winston Post en haar man valt voor de verleiding van Annette Gerritsen. Ja, Winston en Annette spelen zichzelf wat ook weer mooie stukken tussendoor opleveren. Want iedereen kent Winston Post als Buurman Bas van K3 of zoals de moeder van Soof van Goede tijden, Slechte tijden.

Veel herkenbare momenten voor de mensen in het publiek met voor mij zelf een momentje met een emotionele traan.

Komt het op het eind goed met Soof en haar huwelijk en gezin? Dat mag je zelf gaan bekijken. Mag? Nee, moet! Deze musical is echt een aanrader. Een avond uit waarbij je veel lacht en zelfs in de pauze en na afloop nog wat lekkers krijgt!

Recensie Soof de Musical
0 -------- (0 beoordelingen)

Boek een theater