Recensie – Woezel en Pip op zoek naar de Rommelpiet!

Recensie Woezel en Pip op zoek naar de Rommelpiet!

Kinderen genieten van de liefste dierenvrienden in het theater

Zaterdag 2 december, een perfecte dag om gezellig met je dochter naar een theatervoorstelling van Woezel en Pip te gaan! Wat deze moeder alleen niet helemaal ingecalculeerd had is dat het rond deze tijd van het jaar wel eens erg druk kon zijn in Zwolle en wanneer je in deze stad niet bekend bent, is het zoeken naar een parkeerplek op redelijke afstand van Schouwburg Odeon een slimme opdracht vooraf.

Schouwburg Odeon

Eenmaal binnen in Schouwburg Odeon welke stamt uit begin 19e eeuw kwam er een grote glimlach van spanning op mijn dochter haar gezicht. Het theater heeft zich in de loop der jaren aangepast aan de moderne wensen en heeft een industriële look wat goed past in combinatie met de oude elementen. Het gezellige en overzichtelijke horeca gedeelte is perfect om vooraf een warme chocolademelk met slagroom te drinken. Schouwburg Odeon is onderdeel van Zwolse Theaters.

Ook stonden er twee enorme Woezel en Pip knuffels klaar waar de kinderen mee op de foto konden en waar uiteraard ook even mee geknuffeld mocht worden. Er was een hoekje ingericht waar de kinderen konden kleuren en er was een brievenbus voor de tekeningen en knutselwerkjes voor sinterklaas, leuk over nagedacht!

Voor aanvang van de voorstelling werden we begeleid naar onze plek. Tweede balkon rij 3. Stiekem denk ik dan ‘laten het goede plekken zijn, anders kan een uur lang duren met een kleuter’. We zaten vrij hoog in de zaal waardoor de looks uit het verleden nog goed zichtbaar waren. Prachtig.

Woezel en Pip

Woezel en Pip kwamen al gauw op het podium met het welbekende liedje wat alle kinderen uit volle borst meezongen. De sfeer zat er meteen al in. Silke was blij met onze plek, ze kon alles goed zien en ik zag haar stralen. Wat een feest. Stiekem bekroop mij een emotioneel gevoel wat gepaard ging met wat tranen in mijn ogen. Alles was lief, de stemmen van de personages, de (sinterklaas)liedjes, het vrij onschuldige verhaal maar ook de duur van de voorstelling. Een uur is genoeg en is perfect voor kleuters. Na drie kwartier merk je dat de kinderen wat onrustig worden maar nog wel handelbaar waardoor het inlevingsvermogen en het helemaal laten gaan van het enthousiasme waarbij de armen flink heen en weer worden gezwaaid met de liedjes nog steeds genieten is.

En je raadt het misschien al, het verhaal liep ook nog goed af, al was het een grote raadselachtige zoektocht. Sinterklaas kwam op het eind het podium op en kon de show goed afsluiten en had alle ingezamelde knutselwerkjes uit de brievenbus op zijn schoot liggen. Hoe stoer is dat, als jouw knutselwerkje of tekening ‘zomaar ineens’ in handen van Sinterklaas is. Ik stond paf en mijn dochter vond het geweldig!

Na afloop stond er drinken klaar voor iedereen en konden we zonder enige moeite snel aan onze jassen in de garderobe komen. Een fijne afsluiting van een zeer geslaagde middag.

Lees meer over de voorstelling van Woezel en Pip op zoek naar de Rommelpiet!

Door: Carmen & Silke