Recensie Chez Brood

Recensie Chez Brood

Chez Brood, we hebben er al veel over gehoord en gelezen maar nog niet gezien. Vandaag is Chez Brood te zien in Theater Muzeval in Emmen. In het Noorden van Nederland is Emmen niet alleen bekent door onder andere het Dierenpark Emmen, maar in de wijde omgeving is ook Theater Muzeval goed bekent. In het najaar 2016 gaan de deuren open van een geheel nieuw theater.

Wij zijn er vanavond voor Chez Brood in het ‘oude’ Muzeval.

Theater Muzeval

In theater de Muzeval kan iedereen terecht door het zeer gevarieerde aanbod in voorstellingen. Cabaret, muziek, kindervoorstellingen, toneelvoorstellingen en ook dansvoorstellingen zijn er genoeg te vinden in de agenda van het theater. We worden welkom geheten en kunnen na een kopje koffie richting de zaal de voorstelling gaat bijna beginnen.

Chez Brood

Het jaar dat Herman Brood 70 zou zijn geworden brengt Bos theaterproducties een voorstelling Stefan Robebrand als Herman Brood en laat de rock-‘n-roll-legende oude herinneringen herleven op het toneel. Scene Chez BroodDe band onder leiding van Jan Rot laat ons versteld staan van de hits van weleer.

Een oude bank en iets wat lijkt op een huis en doodskist is het podium van de avond. Rook, alcohol, drugs en drank alles wat je denkt te weten over Herman Brood zien we daadwerkelijk op het toneel terug. Herman is onhandig en tikkeltje neurotisch en leeft in zijn eigen wereld, wordt toch hevig verliefd en zullen zelfs gaan trouwen, alle escapades overleeft hun relatie niets zal Herman doen veranderen. Herman is artistiek en maakt prachtige schilderijen, diep in hem zit veel onrust, die zich vaak uit in diverse ‘buien’.

Victor Löw heeft de productie geregisseerd Bart Chabot schreef de teksten. en beide hebben het wat ons betreft voortreffelijk gedaan. Wij zijn overtroffen door de herkenbaarheid van alles wat we weten over Herman Brood. Overtroffen door de stem van Stefan Rokebrand en kunnen niet anders dan de avond afsluiten al proostend in de foyer met een biertje in ons hand.

Wat een voorstelling!