Recensie Fatal Attraction

Recensie Fatal Attraction

Vanavond reizen we af naar de provincie Flevoland we gaan naar het Agora theater in Lelystad voor de voorstelling Fatal Attraction. Het Agora theater ligt in het centrum van de stad en is goed vindbaar. Ook parkeren is er erg makkelijk, ruimte genoeg voor de deur.
Eerst een hapje eten voordat de voorstelling begint. Dat doen we bij Restaurant Sorrento, een restaurant die we van harte aanbevelen. Na het eten worden we hartelijk ontvangen bij de ingang van het theater. De jassen in de garderobe en koffie of thee staat klaar in de ruime foyer. De deuren van de Stipte Zaal zijn al open en geleidelijk aan gaat iedereen naar zijn plaats. Het zijn ruime plaatsen met veel beenruimte.

Theaterweekend

Het landelijke Theaterweekend is begonnen en ook in Lelystad. Veel bezoekers zijn afgekomen op de actie van de BankGiro Loterij. 35 theaters doen mee met de actie om vooral meer bezoekers naar de theaters te trekken. Mooie voorstellingen voor tien euro per kaartje staan er op het programma waarvan Fatal Attraction vanavond in het Agora Theater er één van is.

Fatal Attraction

Eenvoudig decor maar de ‘ogen’ prikken nual dwars door ons heen. Matteo van der Grijn en Loes Haverkort waren de eerste hoofdrolspelers van de musical Soldaat van Oranje spelen nu ook weer samen op het toneel. Fatal Attraction is het verhaal waarin een slippertje van een paar nachten fatale gevolgen heeft en het leven van Daan compleet overhoop gooit.

Vijf personages bespelen het toneel met passie en verve. Daan (Matteo) en Alex (Loes) spelen de grootste rollen terwijl Elise (Sytske van der Ster) de gelukkige huisvrouw speelt en daardoor ook niets doorheeft wat er zoal met haar succesvolle advocaat aan de hand is, vliegt de passie ons om de oren.

Cast Fatal AttractionDaan zijn vriend Jimmy (Kevin Hassing) probeert Daan te helpen waar hij kan maar Daan houdt het niet vol. Alex vraagt de nodige aandacht en als ze die niet krijgt maakt ze bizarre capriolen en is ze geschift en wispelturig. De telefoon blijft maar rinkelen en het verhaal verveeld ons geen moment.

Verhuizen naar het platteland bij de moeder (Marian Mudder) wat Elise zo graag wil lijkt dan wel het beste. Ook daar weet Alex Daan te vinden. Het drijft Daan tot wanhoop als zijn dochter (die trouwens nooit ten tonele verschijnt, alleen maar hoort) wordt ontvoerd door Alex. Alles loopt goed af. Daan biecht dan alles op aan Elise en daarmee is het drama compleet. Uiteindelijk pleegt Alex zelfmoord en draait Daan daar voorop.

Je ziet bijzondere samenspel op het toneel, 2 verhalen die door elkaar heenlopen en toch is het goed te volgen. De stem van Matteo en de passie van het spel, We waren geboeid tot het laatste moment. Kleine ‘komische’ momenten waren er ook. de beroemde konijn uit de film waar Daan een poosje mee in zijn hand staat in een doos en Jimmy die zijn danskunsten laat zien.

De hele zaal is geboeid tot het laatste moment, het verdiende applaus durven we bijna nog niet te geven. Is het daadwerkelijk afgelopen vragen we ons af? Goed gespeeld en het publiek laten boeien tot aan het applaus.

Na afloop worden we in de sfeervolle foyer ontvangen waar we een drankje en een hapje kunnen nuttigen.

Meer over Fatal Attraction

Fatal AttractionFatal Attraction is het toneelstuk dat gebaseerd is op de wereldberoemde film uit 1987 met daarin Michael Douglas en Glenn Close. Fatal Attraction de toneelversie van producent DommelGraaf & Cornelissen is nog in een aantal theaters te zien in Nederland.

Lees meer over Fatal Attraction