Recensie – Guilty Pleasures – Powered by Powervrouwen

Recensie - Guilty Pleasures – Powered by Powervrouwen

In een rap tempo langs ALLE Guilty Pleasures

Het is de dag na de première van de nieuwste versie van Powervrouwen. Powervrouwen Peggy Vrijens, Kim Pieters, Aylin Sezer, Milena Haverkamp en ´Powerman´ Ruben Heerenveen namen het stokje over van onder andere Lieneke le Roux, Cystien Carreon, Mylène d’Anjou. De dag na de première waren de dames te gast in het ATLAS theater Emmen en wij gingen een kijkje nemen in het sfeervolle  theater.

ALTAS Theater

Het ATLAS theater is een gloednieuw theater in Emmen pal naast WILDLANDS. Inmiddels is dit het derde seizoen van het theater en hebben ze het hele theaterseizoen een bomvolle agenda met kleine en grote producties en spelen er grote musicals maar ook lokale producties in het theater.

Parkeren is erg makkelijk bij het theater. Alles is ruim en met veel ramen is het er erg open en sfeervol. Zo’n avond als deze met bezoek van de Powervrouwen zijn er allemaal leuke stands van ondernemers uit Emmen en omstreken voor een heerlijk Guilty Pleasures vooraf. het is een echte meidenavond al zijn er ook enkele heren gespot. Er lopen allemaal vriendelijke hostess rond die ons graag van dienst zijn.

De theaterzaal gaat vlak voor aanvang open. Ruime zitplaatsen overal waar je zit goed zicht het podium. De zaal is deze avond redelijk gevuld maar gezellig is het er zeker. We hebben er zin in! laat de Guilty Pleasures maar komen!

Bos Theaterproducties brengt dit theaterseizoen een nieuwere versie van de powervrouwen en voegden er een man aan toe voor extra dimensie, hij start de show hij heeft een aangename zangstem en ziet er ‘prima’ uit. We worden wat opgezweept met allerlei korte (lees zeer korte) tunes van liedjes. Voordat we er erg in hebben springt het van het ene lied naar het andere. De voorstelling is een rode draad van korte tot ultrakorte scènes die voor Guilty Pleasures staan.

De zaal lijkt wat opgezweept na de intro en we krijgen van de cast een heerlijk publieks analyse. Het blijkt dat Emmen voor behoorlijk wat Guilty Pleasures staan. Alle Guilty Pleasures worden gedurende de show behandeld, wat behoorlijk wat rode oortjes opleverde. De sfeer blijft er de hele avond wel goed in maar kwam (nog) niet echt tot een ´Guilty´ climax. Aylin Sezer bezorgde kippenvel door haar stem als opera zangeres en vooral Kim Pieters en Peggy Vrijens voor hun hilarische scenes. Wat serieuzere vermaak van Milena Haverkamp en tikkeltje gewaagde acties van Ruben Heerenveen was het een gezellige nonchalante boel op toneel.

De hele avond werd ons ook verteld dat DE ultieme Guilty Pleasure, toch echt wel de Oer Hollandse hits zijn. Duurde een uurtje maar aan het einde kreeg het publiek deze ook nog  als toetje van de show. Helaas voor iedereen was dit toch wel van korte duur 🙂 . De cast ontving een staande swingende ovatie. Dat swingen mocht nog wel even doorgaan maar het doek ging echt dicht en de deuren van het theater gingen open.

Iedereen ging weer richting de foyer waar een drankje voor ons klaar stond en we werden vermaakt met live muziek. Het was het een gezellige avond In het ATLAS theater.

Lees meer over de voorstelling Guilty Pleasures – Powered by Powervrouwen