Recensie – Opvliegers in de Sneeuw

Recensie - Opvliegers in de Sneeuw

Opvliegers in de Sneeuw, een avondje goed voor uw buikspieren!

Vanavond gaan we naar de voorstelling welke veelal volle zalen trekt in alle theaters, naar Opvliegers in de Sneeuw met Antje Monteiro, Anne-Mieke Ruyten, Anousha Nzume en Hymke de Vries. Na de eerste succesvolle voorstelling waar vier vriendinnen hilarische scenes over de overgang en over hun vriendschap vertellen gaan ze nu op reis naar sneeuw! Voor deze voorstelling zijn we naar Hoogezand naar Kielzog theater gereden.

Theater Kielzog

Theater Kielzog in Hoogezand is een nieuw theater welke in januari 2016 haar deuren opende. Vanaf de snelweg moeten we de borden centrum blijven volgen en net terwijl je denkt, gaat dit wel goed zien een prachtig nieuw gebouw, een grote parkeerplaats waar we met gemak onze auto kunnen parkeren. Het parkeren is gratis en er zijn ruim voldoende plaatsen voor al het publiek van vanavond. We komen binnen waar we hartelijk worden begroet. We lopen richting het Grand Café waar we nog even een heerlijk kopje koffie kunnen drinken voor aanvang. In het Grand Café kun je ook genieten van een heerlijk diner en staan er op de kaart gerechten met lokale producten.

theaterzaal de kielzogDe vele vrijwilligers die aanwezig zijn, zijn erg vriendelijk en zodra de zalen op gaan wijzen ze je desgewenst naar je plaats. De theaterzaal biedt plaats voor ruim 400 personen.

Gezien de interesse zijn voor het podium nog extra rijen ingezet. De stoelen zitten prima en vanuit iedere plaats is het zicht op het podium prima. De theaterzaal is er niet alleen voor professionele voorstellingen.

De theaterzaal is tevens te huur voor amateurgezelschappen en scholen. Maar ook een vergadering in Kielzog is geen probleem. De aankondiging dat de voorstelling begint klinkt door de speakers en de zaal stroomt vol met voornamelijk dames. Let de show begin!

Recensie – Opvliegers in de Sneeuw

De vriendinnen Lydia, Ellen, Keet en Sas nemen ons na hun avontuur op Bali nu mee op wintersport, we gaan naar Tirol! We zien al snel 4 totaal verschillende vrouwen met 4 verschillende verhalen. Ieder een mening en ieder zijn eigenaardigheden en vooral vier verschillende emoties en de daarbij kwaaltjes en opvliegers. Lydia is zangeres van beroep en heeft bij een zangklus gelijk geregeld dat haar vriendinnen mee mogen om te genieten in de sneeuw. Even de boel de boel laten en gezellige momenten beleven.

Ellen (gespeeld door Anne-Mieke Ruyten) heeft een nogal, zweverige, relatie met Jaap vlak na haar break met Joep welke niet door de andere dames wordt begrepen. Het grote probleem van Lydia (gespeeld door Antje Monteiro) is dat ze er niet aan wil geloven dat ze vijftig is geworden, 2x 25 klinkt ook veel beter :). Keet (gespeeld door Hymke de Vries) heeft het goed voor elkaar en is net met nieuw atelier gestart wat de nodige stres en onzekerheid oplevert, haar grootste dilemma is dat ze een kleinkind krijgt waar ze heel blij mee lijkt te zijn, maar absoluut geen oma genoemd wil worden. En dan hebben we Sas (gespeeld door Anousha Nzume), Sas wil alleen maar feesten en af en toe een pilletje om zo haar overgangsproblemen te vergeten. Yolo-#-Insta- #lol.

Het decor spreekt voor zich, het is wit en met op de achtergrond zien we de bergen. Het is tegelijkertijd een hotelkamer, een bar en we zijn met de skileraar in verbeelding op de piste. Hilarische momenten wisselen zich in rap tempo af. Ze zingen met z’n vieren maar ook hebben ze alle vier een solo. Verbluffend goed spelen en zingen de vriendinnen met elkaar. Zelf het moment dat Lydia ‘dronken’ haar solo zingt is het publiek stil van haar zangkunsten. Skiën en après ski, veel lol en af en toe een serieus gesprek over het leven laat ons genieten van een heerlijk comedy.

Ze zouden het bijna vergeten maar Lydia moet nog haar optreden doen. Als ze verschijnt in een Tiroler jurkje krijgt ze het hele publiek aardig aan het jodelen. en zodra de vriendinnen haar komen bijstaan is de hilariteit compleet. Uiteraard kan niet alles goed gaan met de vier vriendinnen en krijgen ze onenigheid wat eindigt in een ruzie waar ze allen hun eigen weg lijken te gaan. Voor Lydia geld maar 1 ding, The show must go on!

De vriendinnen eindigen allen na een ongeluk met een gebroken been waarna uiteraard alles wordt uitgepraat en waar ookal stiekum plannen worden gemaakt voor een nieuw vriendinnenavontuur. We zijn de hele voorstelling kostelijk vermaakt en een staande ovatie is dan ook meer dan verdient.

Na afloop gaan we terug naar de foyer waar we een heerlijk drankje vermaken we on met livemuziek nog een tijdje.

Bent u nog niet geheel overtuigd? Lees dan ook de recensie van Musicalweb of MusicalJournaal.

Opvliegers in de Sneeuw

Lydia, Ellen, Keet en Sas nemen u mee op wintersport. Een hilarisch verhaal met ook veel voor het publiek herkenbare momenten zoals dat nou eenmaal gaat als je richting de 50 gaat is succesformule welke nog vele seizoenen in de theaters tot volle zalen zal opleveren.

Deze Opvliegers in de Sneeuw is nog te zien in de Nederlandse theaters tot en met April 2017.

Lees meer over de voorstelling

Opvliegers 3: New York, New York!

De succesvolle komedie van Rick Engelkes Producties komt met nog een serie Opvliegers! In Opvliegers 3 stappen Actrices Antje Monteiro Anouk van Nes, Sandra Mattie en Joanne Telesford dit keer in het vliegtuig naar New York! Lees meer over de voorstelling Opvliegers 3 New York, New York!.