Recensie WE WANT MORE

Recensie WE WANT MORE

Ruimbaan! want na alle goede recensies over WE WANT MORE gingen wij naar De Lawei in Drachten om het ook te beoordelen, lees onze recensie WE WANT MORE.

Schouwburg De Lawei

De Lawei in Drachten is een prachtig theater inclusief filmzaal. De programmering is heel divers, zo zijn er jaarlijks veel cabaret-, toneel- en musicalvoorstellingen. Maar ook lokale verenigingen kunnen op het podium in de Lawei staan. We gaan vooraf eerst eten in theatercafé Hopper, direct naast De Lawei is een sfeervol theatercafé met uiterst vriendelijk personeel.

De ruime keuze aan gerechten maakte het ons nog niet makkelijk. De favoriet van Simon Keizer of een stamppotje, maar ook ruime keus aan vegetarische gerechten stond op de kaart. We hebben genoten van een smaakvol diner. Schouwburg de Lawei is onlangs compleet verbouwd, de grote foyer oogt sfeervol, je kunt er een drankje doen en vertoeven na de voorstelling.

De LaweiSchouwburg De Lawei

De Lawei is een schouwburg met een divers cultureel aanbod. Het is het kloppende hart en de culturele ontmoetingsplaats van Drachten en regio. Lees meer over Schouwburg de Lawei

Recensie WE WANT MORE

De deuren gaan open en helaas maar waarschijnlijk door het warme weer was de zaal maar gedeeltelijk gevuld. De voorstelling begint wat verwarrend. We snappen wel het verhaal, maar of actrice Petra Laseur echt verward is en daarom dus telkens achter de coulissen om haar teksten vraagt of dat het bij het stuk hoort weten we niet.

We merken ook dat iedereen in de zaal elkaar een beetje vragend aankijkt na de eerste akte. We begrijpen gelijk na de eerste akte dat Petra Laseur de oud-dirigente is van het koor. Ze heeft een beroerte gehad waardoor ze haar uitdrukkingen en teksten behoorlijk door elkaar haalt en dat levert uiteraard ook komische momenten op. De voorstelling vertelt het verhaal over het vrouwenkoor ‘Womens World’, dat op het punt van doorbreken uit elkaar viel. Na twintig jaar wordt er een reprise georganiseerd. Recensie We Want MoreWe zijn op de dag van het concert beland en daarbij worden allerlei herinneringen opgehaald.

Zo speelt Anne-Marie Jung de moeder van 7 kinderen, ze dendert over het podium en wil alles voor iedereen goed doen. In haar poezentrui is ze bij het publiek de favoriet van de voorstelling. Hilarische scenes wisselen elkaar af met prachtige en vooral herkenbare liedjes waarbij het publiek nog maar net kon stil blijven zitten. We zijn onder andere verbluft door Elise Schaap die de rol speelt van labiele Edda.

Ze heeft al jaren last van liefdesverdriet en als ze nummers ‘Non, Je Ne Regrette Rien’ en ‘Purple Rain’ zingt is het publiek muisstil. Rop Verheijen speelt twee rollen in deze voorstelling. Zo speelt hij eerst de kledingstylist en later transgender, hij komt dan zelfs op hakken ten tonele. Alsof hij altijd op hakken loopt speelt hij zijn rol op verbluffende wijze! Ook de andere castleden laten in deze voorstelling met gemak het publiek genieten van komische scenes afgewisseld met prachtige liedjes. De band staat de hele voorstelling ook op het toneel.

De bandleden en cast zijn goed op elkaar ingespeeld. Het publiek in de zaal heeft de ‘vibe’ ook goed te pakken en dat heeft een zeer goede uitwerking op de cast. Enerzijds is deze voorstelling net op het randje, anderzijds rollen de tranen over onze wangen.

Beleef ook dit muzikale feestje op het podium!

We Want More! is nog tot en met juni te zien in de theaters van Nederland. recensie We Want MoreWE WANT MORE We Want More! is dé spetterende toegift van het theaterseizoen. Meer muziek, meer zang, meer dans, meer actrices, kortom: meer theater! Lees meer over de voorstelling WE WANT MORE! Foto: Raymond vna Olphen