Recensie – The Full Monty

recensie the full monty

Lekkere mannen, sterk verhaal, goede muziek een ‘vibe’ waar je U tegen zegt!

Vanavond zijn we naar de voorstelling The Full Monty in De Tamboer in Hoogeveen. Deze voorstelling gaat bijna in première en speelt nu try-outs in diverse theaters. Het is dit weekend ook Nationaal Theaterweekend, heel veel theaters doen hier aan mee, iedereen kan voor slechts 10 euro naar een voorstelling het hele weekend, en theaters geven rondleidingen en hebben vele extra’s voor hun bezoekers.

De Tamboer

De Tamboer in Hoogeveen is een heel mooi theater. We worden zeer hartelijk begroet, en kunnen alvast muntjes kopen. We kwamen in een ruime foyer met voldoende zit en sta plaatsen. De Tamboer heeft de eerste avond van het Theaterweekend omgetoverd tot Ladies Night! Gezelligheid alom naar aanloop van Full Monty. Zodra de zaaldeuren open gaan zoekt iedereen zijn plaats. Het was nog even zoeken naar de juiste plaats en de show begon ook wat later dan gepland. De zitplaatsen zijn prima en vanaf iedere zitplaats kun je het toneel goed zien. Er waren veelal dames maar ook enkele mannen waren er klaar voor. De deuren gingen dicht en de show kan beginnen!

Lees meer over de Tamboer

Vlog The Full Monty

Ook hebben wij deze avond ook onze vlog camera mee genomen. Bekijk onze vlog over De Tamboer en The Full Monty!

Recensie – The Full Monty

Producent De Graaf & Cornelissen vond het de hoogste tijd voor een reprise na de uitverkochte reeks voorstellingen in 2009. Een echte feelgood musical in een nieuw jasje. We nemen 6 bijzondere (lees lekkere/ woestaantrekkelijke) mannen een prachtig leuk geanimeerd verhaal vertaald door Alard Blom en swingende songs en je hebt The Full Monty. Het verhaal gaat over een arbeider die geen baan meer heeft. hij ziet de toekomst somber in. Hij heeft geen vrouw, geen geld en al helemaal geen sociaal leven. Zijn enige vrienden zijn ook kansloos, en als je dan bedenkt dat hij maandelijks veel geld neer moet leggen voor onder andere de alimentatie dan komt hij op het idee om een stip-act op te gaan voeren. En als je extra veel geld wilt verdienen tja dan moeten ze ook Full Monty gaan!

De hele voorstelling is aanstekelijk we genieten, lachen en het enthousiasme spat van het toneel af! De swingende songs, soms is het een tikkeltje emotioneel maar de humor heeft de overtoom in de hele voorstelling en de spanning voor het publiek die bleef maar stijgen tot het laatste moment! Iedere move waaruit blijkt dat de broek uitgaat raakt het publiek in extase, gaan ze geheel uit de kleren of niet…

The Full Monty… gegarandeerd rode oortjes en blozende wangen!

Na afloop krijgt de cast een verdiende staande ovatie. De première is in aantocht en wij weten zeker dat deze tour langs vele theaters in Nederland alleen maar voor volle zalen zal spelen. Het is volledig terecht dat deze musical na 2009 weer terug is in het theater. Na afloop gaan we terug naar de foyer waar we met een lekker drankje ons nog prettig vermaken. Uiteindelijk gingen we ook nog met een leuke goodiebag naar huis!

Lees meer over de voorstelling The Full Monty