Recensie VAMOS!

recensie Vamos

OLÉ OLÉ OLÉ heerlijk vertoeven in Spaanse sferen!

Het is een heerlijke maar vooral druilerige zondagmiddag en wij maken ons op voor een middag Martiniplaza in Groningen voor de voorstelling VAMOS! Producent Rick Engelkes liet zich inspireren door het TV programma ‘Ik Vertrek’ en samen met onder andere scriptschrijver Allard Blom maakten ze de theaterversie is een musical-comedy geworden met onder andere Lenette van Dongen, Johnny Kraaijkamp, Soy Kroon, Joey Schalker, Cystine Carreon en Carolina Dijkhuizen.

Martiniplaza Groningen

Martiniplaza in Groningen is een prachtig theater, goed bereikbaar, veel parkeergelegenheden, ruime zitplaatsen, gezellige foyer, en heeft alles in huis voor een compleet avondje of in dit geval middag voor iedere bezoeker. De zaal gaat op tijd open en iedereen gaat snel naar binnen. Het is deze middag lekker vol, wij hebben er zinin!

Vlog VAMOS!

Wij hebben ook een leuke vlog gemaakt over Martiniplaza en VAMOS! Bekijk de vlog binnenkort!

Recensie VAMOS!

Drie vrouwen gaan alleen naar Spanje om daar uiteindelijk een Bed & Breakfast te beginnen. Linda wil de droom volgen van haar overleden man. Ze pikt op haar reis naar Spanje, Hadewych en Puk op die ook net als Linda het liefst zo snel mogelijk willen vertrekken uit Nederland. Niet alleen een bouwval wat een Bed & Breakfast moet gaan worden maar ook hun issues die ze achter hebben gelaten in Nederland spelen parten tijdens de hele voorstelling wat echt heel veel leuke scenes en grappen in een rap tempo op elkaar volgen.

In de pauze geniet iedereen van een drankje in de grote foyer, wij kunnen niet wachten voor de show weer gaat beginnen! Na de pauze verschijnt eerst een oud dametje op het toneel die ons aanstekelijk aan het zingen krijgt. Alsof Imca Marina in de zaal zat, iedereen deed mee! OLÉ!

De dames zetten de boel behoorlijk ook in nu weer behoorlijk op stelten, dit op de meest vrouw waardige manieren die te bedenken zijn maar ook Johnny Kraaijkamp die de man van Hadewych speelt en Joey Schalker zorgen voor de nodige lachsalvo’s. Het is erg leuk om vooral Carolina en Cystine die vocaal natuurlijk erg sterk zijn ook eens in een comedy te zien spelen. De herkenbare typetjes die worden neergezet zet ieder echt heel goed neer.

VAMOS! is een herkenbare musical geworden. Met de nodige Tapas, flamenco’s, OLÉ’s, lekkere sangria’s en ‘Una paloma blanca’ hebben we de hele voorstelling genoten. Je kunt je afvragen of het een musical is of een komedie of een klucht. Laten we het daarom maar houden op een Musical-comedy. Het is echt Genieten met een grote G!

Een oer Hollandse dag? In het theater bij VAMOS! schijnt alleen de zon! OLÉ!

Lees meer over de voorstelling VAMOS! en bestel snel je kaartjes!