Recensie The Lion King

Recensie The Lion King

Deze voorstelling verdient meer staande ovaties dan ‘alleen’ op het einde, HAKUNA MATATA!

Vandaag reden wij ruim 300 km voor het prachtige animatieverhaal vertaald in een muzikale musical namelijk The Lion King. The Lion King de musical is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Net als 10 jaar geleden toen wij de musical ook zagen zijn we nu net zo nieuwsgierig naar dit prachtige verhaal welke vertaald is naar een uitbundige muzikale musical.

The Lion King de musical

Het theater is omgetoverd in de sferen van de Lion King. Bij aanvang worden we netjes begroet en in de ruime foyer kunnen we in de shop diverse merchandise kopen. Uiteraard wordt het fotoboek en het programma boekje aangeschaft waarna we direct onze uitrijkaart regelen en onze jas ophangen in de garderobe. We zijn ruim op tijd en kunnen in de grote foyer nog even wat drinken en neuzen in het programma boekje. We weten inmiddels de rolverdeling en verheugen ons op de voorstelling.

Bekijk onze vlog over het Circustheater en de Musical The Lion King.

Bij binnenkomst zoekt iedereen zijn plaats, iedereen wordt verzocht ruim op tijd aanwezig te zijn. Zodra de lampen uitgaan zingen Rafiki, en 2 mannen in bijzondere verschijning op het balkon, ons toe. In de zaal verschijnen de dieren uit de savanne en wanen we ons tussen de dieren. Eigenlijk wil iedereen wel een staande ovatie geven na deze spectaculaire opening. Wat kan hierna ons nog meer versteld doen staan?

De hele voorstelling raakt iedereen. Ook de jeugd blijft geboeid de hele voorstelling kijken al zitten er ook wel ‘spannende’ momenten in de voorstelling. Simba en Nala groeien op en worden de beste vrienden. Zazu leidt ons met zijn grappen door de voorstelling heen al wordt hij behoorlijk in de maling genomen door iedereen. Nog voor de pauze sterft de vader van Simba in een poging zijn zoon te redden van een losgeslagen kudde. Dit hele fenomeen wordt op toneel op een indrukwekkende manier vertoond. Het publiek is er behoorlijk van onder de indruk.

Hakuna Matata

Tijdens de pauze kunnen wij ons pauze drankje nuttigen en even bijpraten over alles wat er gebeurde tijdens de eerste akte. Zodra we weer in de zaal zitten komt het koor op en de bijzondere muziek brengt ons gelijk weer terug in de savanne. We zijn in de ‘nieuwe wereld’ met Timon en Puba. Timon en Pumba met hun Belgische accenten hebben de lachers telkens op hun hand. Ze leren Simba ‘Hakuna Matata’ en zo gaan ze met z’n drieën genieten van het leven en alles wat de natuur te bieden heeft, zolang er maar niet gepraat hoeft te worden over het verleden…

Omdat er in het koninkrijk geen eten meer te vinden is en alle dieren gevlucht zijn gaat Nala opzoek naar eten. Op haar zoektocht komt ze Timon en Pumba tegen, en daar zien Nala en Simba elkaar na jaren weer terug! Nala kan het niet geloven dat Simba nog leeft en verteld Simba over het eens zo mooie koninkrijk waar niks meer van over is. Simba wil niets meer over het verleden weten…Hakuna Matata!

Simba mist zijn vader, Rafiki verteld hem dat zijn vader er altijd is! Een emotioneel weerzien volgt en zodra Simba de klap van Rafiki te boven is keert hij toch terug naar zijn geboorteland, om zijn troon op te eisen. Nala, Timon en Pumba gaan natuurlijk met Simba mee en ze belanden in een gevecht met de Hyena’s en zijn Oom Scar die uiteindelijk de waarheid wel moet vertellen.

Uiteraard loopt deze spannende scene goed af. Na het avontuur beklimt Simba de rots, daar waar hij behoort als koning van de savanne, zo keren ook alle dieren terug naar hun koning die zo gemist hebben en daarmee is de cirkel weer rond.

The Circle of Life!

Het verhaal is natuurlijk hetzelfde als 10 jaar geleden net als de animatiefilm. De Lion King is na 10 jaar terug in het AFAS Circustheater met een compleet nieuwe cast. Je wordt omvergeblazen door de enthousiaste cast en orkest. Alle castleden spelen met passie, ook de kleine Nala en Simba spelen perfect en de timing is uitmuntend te noemen. Je merkt dat het hele ensemble ook met heel veel plezier en passie deze voorstelling speelt en genieten op het podium, dat brengen ze over op het hele publiek! Ook in de beide hoeken van het podium staan muzikanten voor de extra Afrikaanse swing. De hele voorstelling is genieten met een grote G!

Lees meer over de voorstelling The Lion King

Ook leuk om te lezen:

Recensie – Fiddler on the Roof