Recensie The Play That Goes Wrong

Recensie The Play That Goes Wrong

Op de grond liggen van het lachen? DAT KAN!

Daar gaan we, op naar Leeuwarden! We gaan dit keer naar de Stadsschouwburg De Harmonie. Eenmaal in Leeuwarden was het even flink zoeken naar een goede parkeerplaats. De parkeerplaats naast het theater werd verbouwd daardoor konden we niet dichtbij parkeren. Gelukkig na een half uurtje zoeken vonden we een plekje en konden we snel naar binnen.

We zijn in een ruime foyer waar het gezellig druk is. De zaal was al open, we konden gelijk naar binnen. We komen in een prachtige zaal met ruime plaatsen, er was beenruimte genoeg. Iedereen zocht al zijn/haar plekje. Enkele plaatsen waren nog vrij maar een goed gevulde zaal is altijd leuk voor de spelers. Op het podium is al het een en al gaande, en zijn er een paar spelers onrustig aan het rond lopen, er worden al wat grappen gemaakt en daarmee is de toon gezet. Lampen uit! Wij hebben er zinin! Wij zitten klaar voor “The Play That Goes Wrong”.

Recensie The Play That Goes Wrong

The Play That Goes Wrong was een groot succes op West End en Broadwayen wordt door Bos Theaterproducties nu ook in Nederland opgevoerd met;

• Anne-Marie Jung
  • Rop Verheijen
  • Tina de Bruin
  • Bas Hoevelaak
  • Andre Dongelmans
  • Ergun Simsek
  • Frieda Barnhard

Een winkeliersvereniging speelt ter aflsluiting van een feestweek een voorstelling dit jaar spelen ze een moordmysterie uit de jaren 20 het is een mysterie die volledig de mist in gaat. De een naar de andere valt flauw of gewond, teksten worden vergeten en het decor gaat er ook nog eens aan! De een naar de andere grap, rollen worden overgenomen en er ontstaat totale verwarring waardoor de grappen ook compleet door elkaar heen lopen.

Op het moment dat we het verhaal mee krijgen is het pauze. In de foyer wordt er volop doorgepraat en kan men niet wachten op het 2e deel van de voorstelling. Er is een hele gezellige sfeer in de foyer en zaal. De lampen gaan uit, de deuren gaan dicht er moet toch ook nog een moordrama worden opgelost. Alle histerie, lachsalvo’s en hectiek levert een staande ovatie op voor de cast. En zelfs aan het einde zijn wij er niet helemaal uit!

Het vergt van de acteurs de nodige preciesie om een slapstick-komedie op te voeren en dat is MEER dan gelukt! De buikspieren worden goed getraind bij deze voorstelling.

The Play That Goes Wrong = een mustsee komedie!